Analisis Kebijakan Peraturan Daerah Kabupaten Tebo Tentang Pelayanan Pendidikan
Main Article Content
Quality education services can develop the potential of students to the fullest. The purpose of this study was to analyze the regional regulations of Tebo Regency. This study uses a qualitative method with a literature study approach. The data sources in this study used primary data sources in the form of policy Number 1 of 2013 concerning Education Services and secondary data sources from various sources that support both journals and books related to policies. The data analysis technique used is in the form of content analysis. The results of this study indicate that the Education Service Policy has been regulated in the regional regulation policy of Tebo Regency Number 1 of 2013 concerning Education Services, as has been stipulated in the policy of the regulation regarding educational services, namely through: 1) 12 -Year Compulsory Education Pilot Program, 2) Children's Education Early Age, 3) Educators and Education Personnel
Ali, M., Kharis, A., & Karlina, D. (2019). Faktor-Faktor Yang Menjadi Pertimbangan Dalam Penggunaan Jasa Ojek Online (Go-Jek) Di Kota Mataram. JIAP (Jurnal Ilmu Administrasi Publik), 6(2), 75. https://doi.org/10.31764/jiap.v6i2.641
Althaus, C., Bridgman, P., & Davis, G. (2020). The Australian Policy Handbook : A Practical Guide to The Policy-Making Process. In The Australian Policy Handbook. Routledge.
Cakoni, F., & Colton, D. (2014). A Qualitative Approach to Inverse Scattering Theory. In Applied Mathematical Sciences (Switzerland) (Vol. 188). https://doi.org/10.1007/978-1-4614-8827-9
Fajar, L. (n.d.). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Hanida, P. R. (n.d.). Penguatan Peran Masyarakat Dalam Proses Perumusan Kebijakan Publik."http://ozidateno.
Hatta, I. H. (n.d.). Kebijakan Pelayanan Pendidikan Bahasa Daerah Tingkat SMP di Kabupaten Luwu. Makassar: Skripsi Pendidikan Bahasa dan Sastra Daerah.
Helmawati. (2018). Mengenal dan memahami PAUD / Helmawati. Bandung: Rosdakarya.
Howlett, M., & Cashore, B. (2014). Conceptualizing Public Policy. In Comparative Policy Studies (pp. 17–33). https://doi.org/10.1057/9781137314154_2
Huliyah, M. (2016). Hakikat pendidikan anak usia dini jalur pendidikan informal. Pendidikan Guru Raudlatul Athfal, 1(1), 61–62.
Ilham, M., Islami, N., Abdurrahman, F., & Suryadi, S. (2021). E-aedes Framework based on Geographical Information System: Stakeholder Perceptions. Journal of Multidisciplinary Academic, 4(6), 453–456.
Ir.agustina Shinta, M. P. (2020). Manajemen Pemasaran : Manajemen Pemasaran Modern. In Management Pemasaran (Vol. 9). Tangerang Selatan: Universitas Terbuka.
Istikomah, I. I., Masriani, M., & Prasetyo, M. A. M. (2020). Pengaruh Sistem Organisasi Terhadap Motivasi Kerja Guru Pada Sekolah Menengah Kejuruan Negeri Di Provinsi Jambi. NUR EL-ISLAM: Jurnal Pendidikan Dan Sosial Keagamaan, 7(1), 121–143.
Khoirul Syani, A., Mufid, S., & Hazin, M. (2018). Komunikasi dalam Implementasi Kebijakan Pendidikan Wajib Belajar 9 Tahun di Kecamatan Ngadiluwih. Khazanah Pendidikan, 11(1). https://doi.org/10.30595/jkp.v11i1.2309
Kurbani, A. (2017). Pengaruh Kualitas Layanan Akademik dan Fasilitas Pendidikan terhadap Kepuasan Mahasiswa Kuliah pada Universitas PGRI Palembang. Jurnal Media Wahana Ekonomika, 13(4), 22–35.
Marlina, L., & Bashori, B. (2021). Analisis Kebijakan Pendidikan dalam Masa Darurat Penyebaran Covid-19. Idarah (Jurnal Pendidikan Dan Kependidikan), 5(1), 33–48. https://doi.org/10.47766/idarah.v5i1.1439
Minarti, S. (2011). Manajemen Sekolah: Mengelola Lembaga Pendidikan Secara Mandiri. In International journal of Educational Management. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Newby, L. (2021). How to Research Individuals. In How to Research Individuals. https://doi.org/10.47594/rmps_0047_ht
Ningsih, D. A., Imron, A., & Triwiyanto, T. (2018). Hubungan Persepsi Tentang Kualitas Dan Pelayanan Pendidikan Dengan Kepuasan Orang Tua Siswa Sekolah Menengah Kejuruan Negeri. Jurnal Administrasi Dan Manajemen Pendidikan, 1(2), 245–254. https://doi.org/10.17977/um027v1i22018p245
NORANDA, R. D. W. I. (2021). STUDI TENTANG PERAN SERTA MASYARAKAT DALAM PEMBANGUNAN DAERAH (Telaah Terhadap Undang-Undang Nomor 12 Tahun 2008 Perubahan atas Undang-Undang Nomor 32 Tahun 2004 tentang Pemerintah Daerah). Universitas Islam Kalimantan MAB.
Nurjanah, F., Listyaningsih, L., & Stiawati, T. (2018). Partisipasi Masyarakat Dalam Mendukung Program Wajib Belajar 12 Tahun Di Kecamatan Petir Kabupaten Serang. Universitas Sultan Ageng Tirtayasa.
Pantouvakis, A., & Bouranta, N. (2013). The Link between Organizational Learning Culture and Customer Satisfaction. The Learning Organization, 20(1), 48–64. https://doi.org/10.1108/09696471311288528
Rahelly, Y. (2018). Implementasi Kurikulum 2013 Pendidikan Anak Usia Dini (PAUD) di Sumatera Selatan. Jurnal Pendidikan Usia Dini, 12(2), 381–390.
Rahmah, A. (2015). Digital Literacy Learning System for Indonesian Citizen. Procedia Computer Science, 72, 94–101. https://doi.org/10.1016/j.procs.2015.12.109
Ritonga, M. A., & Prasetyo, M. A. M. (2019). Peningkatan Kinerja Guru Pesantren Melalui Sistem Reward dan Punishment. Idarah (Jurnal Pendidikan Dan Kependidikan), 3(1), 37–51. https://doi.org/10.47766/idarah.v3i1.611
Salabi, A. S. (2021). Pengembangan Karier Guru Di Pesantren Darul Ihsan Hamparan Perak Deli Serdang. Continuous Education: Journal of Science and Research, 2(1), 1–16. https://doi.org/10.51178/ce.v2i1.170
Sheḳedi, a. (2005). Multiple Case Narrative: A Qualitative Approach to Studying Multiple Populations (Vol. 7). John Benjamins Publishing.
Siregar, F. A. (2018). Produktivitas Penerapan Total Quality Management. Idarah (Jurnal Pendidikan Dan Kependidikan), 2(2), 74–91.
Supranto, J. (2006). Pengukuran Tingkat Kepuasan Pelanggan Untuk Menaikkan Pangsa Pasar, cet. III. In PT Rineka Cipta, Jakarta. Jakarta: Rineka Cipta.
Sutopo. (n.d.). Pelayanan Prima. Lembaga Administrasi Negara. Jakarta.
Syafitri, E. M., Indrasari, F., Lisdiantini, N., Thousani, H. F., Muarief, R., & Setiawan, A. D. (2019). Character Education Based-on Local Wisdom in Excellent Service Course. International Conference On Applied Science and Technology 2019-Social Sciences Track (ICASTSS 2019), 37–40. https://doi.org/10.2991/icastss-19.2019.76
Syaparuddin, S., & Elihami, E. (2019). Peranan Pendidikan Nonformal dan Sarana Pendidikan Moral. Jurnal Edukasi Nonformal, 1(1), 173–186.
Wahidmurni, W. (2017). Pemaparan Metode Penelitian Kualitatif.
Wijaya, T. (2019). Manajemen Kualitas Jasa. In Jurnal Managemen. Jakarta: Permata Puri Media.
WJS Poerwadarwinta. (2007). Kamus Besar Bahasa Indonesia. Kementerian Pendidikan Dan Budaya.
Wulandari, H., & Purwanta, E. (2020). Pencapaian Perkembangan Anak Usia Dini di Taman Kanak-kanak selama Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1), 452. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i1.626